Personální audity, AC/DC
Assessment & Development centrum
Cítíte, že s Vašimi pracovníky není něco v pořádku? Komunikace neběží, kudy by měla?
Klesá výkonnost a chybí motivace?
Chcete-li takový problém řešit, nutně potřebujete znát příčiny.
Při přípravě Assessment či Development centra vycházím z našeho kompetenčního modelu, který ve své základní podobě obsahuje cca 60 způsobilostí.
Po dohodě se zadavatelem vždy k hodnocení kompetencí přistupujeme jako komplexu: osobnostních předpokladů, znalostí a předpokladů k úspěšnému zvládnutí manažerských nástrojů a technik a kontextů, ve kterých se má konkrétní účastník rozvíjet.
Assessment & Development centra Vám zajistí
- jasné definování silných a slabých stránek pro každého z účastníků
- označení rozvojových oblastí
- stimulace k dalšímu odbornému i osobnostnímu růstu
- osobnostní zaměření
- manažerské předpoklady
- vhodnost vzhledem k aktuální pozici i k potenciálním kariérovým posunům
- hodnocení vztahových schopností a dovedností
- hodnocení výkonových a motivačních parametrů
Základní techniky
- psychodiagnostické techniky
- osobní rozhovory
- skupinové modelové situace
- individuální modelové situace
- vzájemné hodnocení a sebehodnocení
Personální audity
- při přípravě personálního auditu vycházím vždy ze strategických cílů, strategické mapy a map procesů
- standardními oblastmi, na které audit zaměřujeme jsou efektivita procesů, efektivita interní komunikace a efektivita řízení
- nejčastěji při personálním auditu využíváme tyto metody a techniky: analýza podnikových dokumentů, strukturované rozhovory, průzkum firemního klimatu, pozorování procesů a činností, cílené ankety a dotazníky, assessment centra pro vedoucí pracovníky, atd.
- výsledkem je vždy návrh změn ve struktuře společnosti, redesign klíčových procesů, rekalkulace personální náročnosti jednotlivých procesů, návrh změn v personálním obsazení, změny v organizaci práce a interní komunikaci
- pro zákazníky tak personální audit vždy znamená zvýšení jejich efektivity a výkonnosti, úsporu nákladů, zvýšení podnikové kultury a kvality interní komunikace